|
|
Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców Dyskusje mieszkańców o Nisku i powiecie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aniol
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:33, 20 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Mam podobne zdanie do arka, Zreszta dodoam tylko ze na przykladzie naszego miasta widac jak budowała komuna, co zrobili ze szpitalem, co zrobili z innymi budynkami w centrum... Przeciez w '45 kraju nie budowano od poczatku, faktycznie zniszczenia byly ogromne w niektorych miastach, ale oni budowali na tym co było zaczete przed wojna. Nimet wybudowany na miejscu zakładów metalowych Franckego. Huta w Stalowej to kontynuacja Zakładów Południowych. Moim zdaniem lata komuny nie pchneły nas w przód a raczej w tył. No ale w tym temacie nie o tym mowa...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hubert
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 3698
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:46, 20 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
aniol napisał: |
Moim zdaniem lata komuny nie pchneły nas w przód a raczej w tył. |
Mam na to inne spojrzenie, ale rzeczywiście to nie ten temat do takich dyskusji, i tak każdy pozostanie przy swoim zdaniu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaca.natka
Forumowy Weteran
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sie bierze SPAM ?
|
Wysłany: Śro 8:32, 14 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
aniol napisał: |
. Moim zdaniem lata komuny nie pchneły nas w przód a raczej w tył. ... |
Pomysl lepiej co by bylo gdyby nie bylo komuny. Jak wygladala by polska motoryzacja? Co by zmotoryzowalo polske ? Jakby to bylo gdyby zabraklo 125p ( nie polski ale produkowali w polsce) Syreny, Warszawy, Beskida i wszystkich innych perelek. Mysle ze tak naprawde PRL zmotoryzowal polske. A tak to to nie byl za fajny ustroj
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hubert
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 3698
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:28, 14 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Jaca.natka napisał: |
Pomysl lepiej co by bylo gdyby nie bylo komuny. Jak wygladala by polska motoryzacja? Co by zmotoryzowalo polske ? Jakby to bylo gdyby zabraklo 125p ( nie polski ale produkowali w polsce) Syreny, Warszawy, Beskida i wszystkich innych perelek. Mysle ze tak naprawde PRL zmotoryzowal polske. A tak to to nie byl za fajny ustroj |
Zgadzam się, nie było tal źle z tą motoryzacją. Nie była może ona na światowym poziomie, ale coś się produkowało. W przeciwieństwie do czasów obecnych, gdzie nie licząc montowni zachodnich koncernów nie produkuje się w kraju ani jednego polskiego samochodu, motocykla ani nawet roweru. Jeśli chodzi o motocykle i rowery to składa się jakąś chińszczyznę i to wszystko. Jadąc przez wioski widać, że połowa murowanych domów to okres gierkowski. Nie mówiąc już o dużych inwestycjach takich jak huty, elektrownie, koleje, drogi dwupasmowe, osiedla mieszkaniowe itp. Przez ostatnie prawie 20 lat nie było ani jednej poważnej inwestycji w tym kraju. Nie wybudowano fabryki (polskiej), huty, elektrowni, kopalni, kilometra kolei (nie licząc peronu we Włoszczowej) itp. Co by było gdyby nie było bloków. Ja się domyślam. Pewnie coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo we wszystkich europejskich miastach są bloki.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aniol
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:21, 14 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Hubert44 napisał: |
Jaca.natka napisał: |
Pomysl lepiej co by bylo gdyby nie bylo komuny. Jak wygladala by polska motoryzacja? Co by zmotoryzowalo polske ? Jakby to bylo gdyby zabraklo 125p ( nie polski ale produkowali w polsce) Syreny, Warszawy, Beskida i wszystkich innych perelek. Mysle ze tak naprawde PRL zmotoryzowal polske. A tak to to nie byl za fajny ustroj |
Zgadzam się, nie było tal źle z tą motoryzacją. Nie była może ona na światowym poziomie, ale coś się produkowało. W przeciwieństwie do czasów obecnych, gdzie nie licząc montowni zachodnich koncernów nie produkuje się w kraju ani jednego polskiego samochodu, motocykla ani nawet roweru. Jeśli chodzi o motocykle i rowery to składa się jakąś chińszczyznę i to wszystko. Jadąc przez wioski widać, że połowa murowanych domów to okres gierkowski. Nie mówiąc już o dużych inwestycjach takich jak huty, elektrownie, koleje, drogi dwupasmowe, osiedla mieszkaniowe itp. Przez ostatnie prawie 20 lat nie było ani jednej poważnej inwestycji w tym kraju. Nie wybudowano fabryki (polskiej), huty, elektrowni, kopalni, kilometra kolei (nie licząc peronu we Włoszczowej) itp. Co by było gdyby nie było bloków. Ja się domyślam. Pewnie coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo we wszystkich europejskich miastach są bloki. |
Możemy sobie gdybać... ale co do motoryzacji. Maluch włoski, produkowany w Polsce, nic innego niż teraz, duży fiat tak samo, Polonez, niby polska marka, ale od znawcy motoryzacji słysząłem taka opinię o Polonezie: podwozie z dużego fiata z nowym nadwoziem No może to nie dotyczy tych późniejszych Caro i ATU... A te Warszawy to jak sie nie myle też na radzieckiej licencji...
No i mamy też przykład dobrobytu gierkowskiego - kanalizacja pod naszym miastem... pewnie przy produkcji tych betonowych rur kanalizacyjnych, cement szedł na budowę domu jakiegoś dygnitarza a nie do tego co trzeba... Mogę wymieniać długo takie przykłady...
Nasze miasto zostało zniszczone prze komunistyczna władze, bo bloki mozna było budować, ale nie w mijscu pieknych starych domków i kamienic...
Ostatnio zmieniony przez aniol dnia Śro 10:24, 14 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oral_b
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko/Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:32, 14 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Hubert44 napisał: |
Zgadzam się, nie było tal źle z tą motoryzacją. Nie była może ona na światowym poziomie, ale coś się produkowało. W przeciwieństwie do czasów obecnych, gdzie nie licząc montowni zachodnich koncernów nie produkuje się w kraju ani jednego polskiego samochodu, motocykla ani nawet roweru. Jeśli chodzi o motocykle i rowery to składa się jakąś chińszczyznę i to wszystko. |
Mylisz się Hubercie - nie jest tak źle jak Ci się wydaje. Zaglądnij proszę na tą stronę, to dowiesz się co mam na myśli: [link widoczny dla zalogowanych] Wolę mieć w kraju markę pokroju Leopard Automobile niż Tata Motors. Jeśli chodzi o motocykle, to także jesteś w błędzie - dowód:
"Ruszyła Fabryka Skuterów w Podgrodziu
5 tysięcy jednośladów będzie miesięcznie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej Fabryki skuterów i motocykli w Podgrodziu koło Dębicy. W przyszłości liczba ta ma wzrosnąć do 10 tysięcy.
Docelowo produkowane będą także quady. Wczoraj oficjalnie otwarto linię produkcyjną. Jej zakup oraz budowa hali kosztowały około 10 milionów złotych. Przy produkcji na razie pracuje 26 osób, z czasem zatrudnienie ma wzrosnąć do 70. Inwestorem jest znana z głównie z produkcji rowerów firma Arkus and Romet Group. Postała ona w 2005 roku z polączenia fabryki rowerów Arkus w Pogrodziu, z należącą wcześniej do bydgoskiego Rometa fabryką w Jastrowiu oraz zakładem w Kowalewie Wielkopolskim. Zatrudnia łącznie ponad 600 osób, w tym większość właśnie w poddębickim Podgrodziu - gdzie na dużą skalę nadal produkowane są rowery. Nowa fabryka skuterów i motocykli nosi nazwę Romet Motors, a jednoślady są montowane pod marką Romet."
Hubercie i to wszystko pod nosem - Mielec i Dębica
Hubert44 napisał: |
Jadąc przez wioski widać, że połowa murowanych domów to okres gierkowski. |
W niektórych krajach budowa nawet takich domów napotykała ogromne problemy - dowodem była tu Czechosłowacja a w szczególności terytorium obecnej wschodniej Słowacji.
Hubert44 napisał: |
Nie mówiąc już o dużych inwestycjach takich jak huty, elektrownie, koleje, drogi dwupasmowe, osiedla mieszkaniowe itp. Przez ostatnie prawie 20 lat nie było ani jednej poważnej inwestycji w tym kraju. Nie wybudowano fabryki (polskiej), huty, elektrowni, kopalni, kilometra kolei (nie licząc peronu we Włoszczowej) itp. |
Dzięki temu długi spłacać będziemy jeszcze długie lata a towar i tak w większości wyjeżdżał w jedynym słusznym ówcześnie kierunku. Owszem budowano wiele - osiedla, które na długie lata zeszpeciły nasze miasta, drogi, które po otwarciu musiały być zamykane aby przeprowadzić remonty, huty i elektrownie, w których panowała zasada "czy się stoi, czy się leży...".
Jeśli chodzi o architekturę, to lata '50 były dość owocnym okresem - powstawała architektura modernistyczna i socrealistyczna, która może się podobać. W tym też okresie w Polsce dorobiliśmy się budynków, które pokazywane były w światowej fachowej prasie i obsypywane nagrodami, jak choćby budynek domu handlowego SMYK w Warszawie. Najgorsze co mogło się zdarzyć, to koniec '60 i cała dekada lat '70 - wtedy to na ogromną skalę wprowadzono budownictwo z wielkiej płyty. Budowano wiele, byle jak z byle jakich materiałów.
Hubert44 napisał: |
Co by było gdyby nie było bloków. Ja się domyślam. Pewnie coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo we wszystkich europejskich miastach są bloki. |
Wszędzie są bloki, ale ich architektura, wykonanie i urbanistyka jest różna i wierzcie mi, że w naszej części kontynentu budowało się najgorzej. Najgorsze w tym jest to, że to miało być tymczasowe rozwiązanie (o czym świadczy choćby planowana "żywotność" tego rodzaju budownictwa), ale przyjdzie nam się z tym budownictwem jeszcze długo, długo zmagać. Ot, prowizorka jak zwykle okazała się najbardziej trwała.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smile
Żywa Skamieniałość Forum
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:38, 14 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
oral_b napisał: |
...Dzięki temu długi spłacać będziemy jeszcze długie lata a towar i tak w większości wyjeżdżał w jedynym słusznym ówcześnie kierunku. Owszem budowano wiele - osiedla, które na długie lata zeszpeciły nasze miasta, drogi, które po otwarciu musiały być zamykane aby przeprowadzić remonty, huty i elektrownie, w których panowała zasada "czy się stoi, czy się leży...". |
Zadłużenie, o którym wspominasz nie zostało przejedzone - do dnia dzisiejszego funkcjonują szkoły, uczelnie, huty, przedsiębiorstwa, są drogi, bloki ( ładne czy brzydkie, ale są i służą ludziom ).
A tak na marginesie oralu - znasz obecne zadłużenie? W sytuacji, gdzie się praktycznie nie inwestuje powinniśmy mieć sporą nadwyżkę. A jak jest? Trudno wyskrobać na remont drogi, o budowie nowej już nie wspomnę. Nie ma chodników, kanalizacji, z budynków sypie się tynk, a planowany od kilu lat remont kawałka ulicy, podkreślam planowany, rośnie do rangi sensacji, nie wiadomo jakiego przedsięwzięcia. A przecież to już od dwudziestu lat nie gierkowszczyzna. Więc co się dzieje?
Ostatnio zmieniony przez Smile dnia Śro 18:39, 14 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oral_b
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko/Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:02, 14 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Smile napisał: |
Zadłużenie, o którym wspominasz nie zostało przejedzone - do dnia dzisiejszego funkcjonują szkoły, uczelnie, huty, przedsiębiorstwa, są drogi, bloki ( ładne czy brzydkie, ale są i służą ludziom ). |
Wszystko to prawda, ale problem leżał w zasadności budowy wielu inwestycji - po prostu robiąc wszystko na hurra nie wszystkie inwestycje były odpowiednio przemyślane. Poza tym zdaję sobie sprawę z tego, że to wszystko było potrzebne - w dorosłe życie wchodziły roczniki wyżu powojennego, trzeba było mieszkań i pracy dla ludzi.
Jest jeszcze jedna ważna kwestia, ważniejsza niż budynki, drogi itp. - jest to kwestia tego co PRL pozostawił ludziom w głowach, ale o tym troszke niżej.
Smile napisał: |
A tak na marginesie oralu - znasz obecne zadłużenie? W sytuacji, gdzie się praktycznie nie inwestuje powinniśmy mieć sporą nadwyżkę. |
Kwot dokładnie nie znam, ale są to poważne sumy. Poza tym trzeba brać pod uwagę, że najwięcej pieniędzy idzie na utrzymanie tego co już jest a nie na inwestycje - trudno ładować kokosy na inwestycje jak krocie muszą iść na służbę zdrowia, edukację, wszelkiego rodzaju podwyżki, wcześniejsze emerytury itd. itp. Naprawdę strach pomyśleć co byłoby, gdyby nie środki z EU.
Smile napisał: |
A jak jest? Trudno wyskrobać na remont drogi, o budowie nowej już nie wspomnę. Nie ma chodników, kanalizacji, z budynków sypie się tynk, a planowany od kilu lat remont kawałka ulicy, podkreślam planowany, rośnie do rangi sensacji, nie wiadomo jakiego przedsięwzięcia. A przecież to już od dwudziestu lat nie gierkowszczyzna. Więc co się dzieje? |
Trzeba pamiętać, że te zarzuty nie powinny być kierowane do jednego podmiotu - kanalizacje itp. to zadanie dla samorządów a droga główna biegnąca przez Nisko to już jest "krajówka", więc jest własnością państwa.
Musimy sobie zdać sprawę z tego, że my jako Polacy, jako naród musimy uczyć się wszystkiego od nowa - wcześniejszy ustrój skutecznie oduczył społeczeństwo bycia odpowiedzialnym za to co państwowe, obca jest nam idea społeczeństwa obywatelskiego, wielu nadal nie ufa policji a telefon z informacją o tym, że ktoś wybił szybę nadal przez wielu traktowany jest jako donos a za to wpojono łapówkarstwo, kombinatorstwo itp. Taki jest spory procent społeczeństwa i siłą rzeczy tacy też muszą być urzędnicy, politycy, gdyż są wybierani przez to społeczeństwo spośród tego społeczeństwa.
Ostatnio zmieniony przez oral_b dnia Śro 20:04, 14 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hubert
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 3698
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:31, 14 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
oral_b napisał: |
Dzięki temu długi spłacać będziemy jeszcze długie lata... |
Dzięki inwestycjom Gierka? Teraz Ty się mylisz - poczytaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
W końcu 1989 roku całkowity dług zagraniczny wynosił 42,3 mld dolarów
Długi te częściowo umorzono i spłacono.
A teraz uwaga:
Stan finansów publicznych Polski jest bardzo trudny...Pełny dług publiczny (tzn. łącznie z zadłużeniem samorządów i tzw. funduszów celowych) w końcu 2000 roku wynosił 280,5 mld zł
[link widoczny dla zalogowanych]
Polska zadłużona po uszy... Polska jest zadłużona na blisko 436 mld zł.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oral_b
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko/Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:54, 14 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
To też nie tak do końca - aby spłacić stare długi musieliśmy zaciągać kolejne i tak w kółko, więc cały czas za nami ciągną się tamtejsze wydatki. Obecny wzrost zadłużenia w dużym stopniu spowodowany jest socjalną polityką naszego państwa - wszelkie zasiłki, bezrobocia, wcześniejsze emerytury, zapomogi a do tego ogromna szara strefa i takie są tego efekty.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaca.natka
Forumowy Weteran
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sie bierze SPAM ?
|
Wysłany: Czw 16:26, 15 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
[quote="Hubert44"]
Jaca.natka napisał: |
ani nawet roweru.. |
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaca.natka
Forumowy Weteran
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sie bierze SPAM ?
|
Wysłany: Czw 16:29, 15 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
aniol napisał: |
[Możemy sobie gdybać... ale co do motoryzacji. Maluch włoski, produkowany w Polsce, nic innego niż teraz, duży fiat tak samo, Polonez, niby polska marka, ale od znawcy motoryzacji słysząłem taka opinię o Polonezie: podwozie z dużego fiata z nowym nadwoziem No może to nie dotyczy tych późniejszych Caro i ATU... A te Warszawy to jak sie nie myle też na radzieckiej licencji...
. |
Tak Aniol ale pomysl co by bylo gdyby nasz rzad nawet tych licencji nie wykupil ! jezdzili bysmy na rolkach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aniol
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:02, 15 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Jaca.natka napisał: |
aniol napisał: |
[Możemy sobie gdybać... ale co do motoryzacji. Maluch włoski, produkowany w Polsce, nic innego niż teraz, duży fiat tak samo, Polonez, niby polska marka, ale od znawcy motoryzacji słysząłem taka opinię o Polonezie: podwozie z dużego fiata z nowym nadwoziem No może to nie dotyczy tych późniejszych Caro i ATU... A te Warszawy to jak sie nie myle też na radzieckiej licencji...
. |
Tak Aniol ale pomysl co by bylo gdyby nasz rzad nawet tych licencji nie wykupil ! jezdzili bysmy na rolkach |
Chodziło mi żeby ukazać, że za komuny nie było tak pięknie... Produkowaliśmy helikoptery, ale na radzieckiej licencji... Dawali na więcej swobody bo sobie go nazwaliśmy Sokół po przeróbce... A tak naprawdę jak nie mieliśmy swoich marek, tak dalej nie mamy... To co pokazał Oral z naszym Leopardem to super sprawa, o tych autach słyszałem już dawno...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hubert
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 3698
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:40, 15 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Jaca.natka napisał: |
www.unibike.pl |
Firma Unibike powstała w 1990 roku. Jako jedna z pierwszych wprowadziła na polski rynek rowery producentów zagranicznych.
Jaca.natka czytałeś to co przedstawiasz? Już w drugim zdaniu jest informacja, że to zwykła hurtownia sprowadzająca rowery i części z zagranicy, więc o jakiej produkcji krajowej tu mowa?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaca.natka
Forumowy Weteran
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sie bierze SPAM ?
|
Wysłany: Czw 20:53, 15 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Kiedys sprowadzali rowery i czesci. Teraz tez ale maja swoje rowery. oczywiscie mowie tu o ramach, bo wlasny oosprzet bardzo kosztownie jest robic. Sam jezdze na unibiku ( [link widoczny dla zalogowanych] )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|