|
|
Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców Dyskusje mieszkańców o Nisku i powiecie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oral_b
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko/Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:35, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo przydałaby nam się ta ekspresówka i cieszy, że powoli to wszystko idzie do przodu, no ale nie uwierzę jak nie zobaczę. Z doświadczenia wiem, że zapewne doświadczymy "małego" poślizgu przy inwestycji i rok 2013 stanie sie nierealnym (mam nadzieję, że tym razem się mylę - poczekamy zobaczymy).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oral_b
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko/Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:41, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
aniol napisał: |
Dobrze by było, zeby samorzadowcy zadbali - jesli to mozliwe - o przesuniecie tej drogi blizej Niska, obecnie, z tego co wiem w planach droga ta biegnie równolegle z linia LHS i przecina droge Sandomierz - Jarosław (DK 77) w Wolinie, nawet za Wolina w strone Rudnika. Ale czy jest inna mozliwosc? |
Nie jest możliwy inny przebieg trasy (tzn. bliższy Niska), gdyż musi być zagwarantowany odpowiedni pas terenu - droga typu S musi mieć strukturę 2x2 i do tego mogą dojść drogi techniczne i dojazdowe. Zwróćmy też uwagę, że musi zostać wybudowane bezkolizyjne skrzyżowanie z DK77 a przecież na te całe "ślimaki" potrzeba trochę miejsca.
Dodam jeszcze tylko, że ta trasa jest tam uwzględniona od dawna - np. ludzie na Wolinie (tzn. chodzi o tereny od skrzyżowania z drogą prowadzącą do Nowej Wsi a wiaduktem kolejnowym) nie dostają pozwoleń na budowę nowych budynków ze względu na możliwe przesiedlenie i związane z tym odszkodowania.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
esza
Honorowy Obywatel Forum
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:49, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Anioł masz może w wiekszym formacie tą mapkę albo jakiś link do tej inwestycji ??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aniol
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:51, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Nie mam...A o inwestycjie mozesz poczytac na [link widoczny dla zalogowanych] w oddziale rzeszowskim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aniol
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:20, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem jest mozliwy wariant blizej Niska, tylko czy on faktycznie bedzie sie nam tak opłacał...
Opracowałem na szybko mapke z innym wariantem. Krótkie objasnienie, plany GDDKiA przewiduja przejscie drogi np przez Nowa Wies i Woline, bedzie sie to wiazało z wysiedleniem ludzi, droga tamtedy nie maiał by zbędny łuków, ale była by oddalona od Niska. Cały ruch tranzytowy do tej drogi przechodziłby przez Racławice i Woline. Opracowałem inną koncepcje, nie bez wad, ale nie wymaga wysiedlania nikogo, tzn idzie przez tereny gdzie nie stoi ani jeden budynek mieszkalny. Niestety w duzej mierze idzie przez las i teren zamieszkałe. Oczywiscie uwazam ze moj przebieg i planowany ma swoje wady, oczywiscie ktos moze wymyslec jeszcze inny wariant, dobrze by było zeby został wybrany i zrealizowany ten dla nas najlpeszy...
[link widoczny dla zalogowanych]
Plik najlpeiej sciagnac na komputer i ogladnac w przegladarce do plikow graficznych w duzym powiekszeniu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oral_b
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko/Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:41, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Myślę, że jakakolwiek zmiana przebiegu odsunęłaby znów w czasie realizację tej inwestycji.
Co do Twojego wariantu Aniele, to musze go skrytykować Twój przebieg przybliżyłby trasę bliżej miasta, co niekoniecznie leży w naszym interesie. Przebiegałby najpierw przez las, co wiązałoby się z wycinką ogromnej ilości drzew, zniszczyłby klimat stawów na Warchołach, później oddzieliłby skutecznie Warchoły od Podwoliny (tam przecież są działki prywatne i wiązałoby się to z ogromnymi odskzodowaniami, zdecydowanie większymi niż pariant obecny), później przejście przez tory i tereny rolnicze (także prywatne) później przecięcie DK77 koło cmentarza (nie uwzględniłeś bezkolizyjnego skrzyżowania a przecież potrzebne jest na to dużo miejsca a i koło cmentarza nie godzi się budowac takiej drogi). Jak już przez to przebrniemy, to znów tereny rolnicze itd. itp.
ten wariant jest bezcelowy, gdyż byłby uciążliwy dla mieszkańców a przecież kilometr w tą czy w tamta nie robi nikomu różnicy (tymbardziej, że nie trzebaby było jechać na węzeł na Wolinie, tylko pojechać obecną DK19 i wjechać na ekspresówkę na węźle przed Nowosielcem).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aniol
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:46, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
oral_b napisał: |
Myślę, że jakakolwiek zmiana przebiegu odsunęłaby znów w czasie realizację tej inwestycji.
Co do Twojego wariantu Aniele, to musze go skrytykować Twój przebieg przybliżyłby trasę bliżej miasta, co niekoniecznie leży w naszym interesie. Przebiegałby najpierw przez las, co wiązałoby się z wycinką ogromnej ilości drzew, zniszczyłby klimat stawów na Warchołach, później oddzieliłby skutecznie Warchoły od Podwoliny (tam przecież są działki prywatne i wiązałoby się to z ogromnymi odskzodowaniami, zdecydowanie większymi niż pariant obecny), później przejście przez tory i tereny rolnicze (także prywatne) później przecięcie DK77 koło cmentarza (nie uwzględniłeś bezkolizyjnego skrzyżowania a przecież potrzebne jest na to dużo miejsca a i koło cmentarza nie godzi się budowac takiej drogi). Jak już przez to przebrniemy, to znów tereny rolnicze itd. itp.
ten wariant jest bezcelowy, gdyż byłby uciążliwy dla mieszkańców a przecież kilometr w tą czy w tamta nie robi nikomu różnicy (tymbardziej, że nie trzebaby było jechać na węzeł na Wolinie, tylko pojechać obecną DK19 i wjechać na ekspresówkę na węźle przed Nowosielcem). |
Masz racje w dużej mierze, przedstawiłes argumenty ktorych nie brałem pod uwage, albo nie zauważałem... Bądź co bądź przedstawiłem inną koncepcje która jest mozliwa do realizacji... bo jest. Tylko która bedzie lepsza? Chyba i ja sie przekonuje powoli, ze ta przez Woline...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
artik
Forumowy Weteran
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nisko PL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:34, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Droga ekspresowa S-19 na Podkarpaciu
Przebieg planowanej drogi ekspresowej S-19 pokazuje mapa. Początek zlokalizowany jest w miejscowości Domostwa na granicy z woj. lubelskim, koniec w miejscowości Barwinek na granicy ze Słowacją.
Łączna długość drogi ekspresowej S-19 na Podkarpaciu to 177 km.
Przewidywany koszt budowy wynosi 1592 mln zł.
Dostępność drogi ekspresowej poprzez węzły.
Trasa drogi ekspresowej została ustalona decyzjami o ustaleniu lokalizacji drogi na odc. "Stobierna - Węzeł Rz-w Wschodni - Węzeł Rz-w Zachodni". Na pozostałych odcinkach trasa S-19 nie jest ustalona ostatecznie.
Podstawowe parametry drogi ekspresowej to:
- prędkość projektowa – 100 km/h (wyjątkowo 80 km/h)
- przekrój poprzeczny 2-wy jezdniowy – 2 x 7,00m
- pas rozdziału o szerokości – 4,0 m
- dopuszczalny nacisk – 115 kN/oś
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aniol
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:07, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jeszcze wracając do tego co pisze oral w sowjej krytyce Piszesz tam o działkach prywatnych na Podwolinie, owszem tam sa dzialki prywatne, ale przeciez na Wolinie i Nowej Wsi jest podobnie. Przeciez za przesiedlenie kilku domostw i odszkodowanie dla tych ludzi zapłci sie wiecej niz za samą dzialke.
A przesiedlenie domow nie bylo by tylko w Nowej Wsi. Mysle ze w Borowinie i na Wolinie tez kilka domow mogło by byc wybuzonych - zeby zrobic zjazdy...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oral_b
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko/Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:57, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
aniol napisał: |
Jeszcze wracając do tego co pisze oral w sowjej krytyce Piszesz tam o działkach prywatnych na Podwolinie, owszem tam sa dzialki prywatne, ale przeciez na Wolinie i Nowej Wsi jest podobnie. Przeciez za przesiedlenie kilku domostw i odszkodowanie dla tych ludzi zapłci sie wiecej niz za samą dzialke.
A przesiedlenie domow nie bylo by tylko w Nowej Wsi. Mysle ze w Borowinie i na Wolinie tez kilka domow mogło by byc wybuzonych - zeby zrobic zjazdy... |
Twój wariant także nie obyłby się bez wyburzeń (szczególnie między Warchołami a Podwoliną) - trasa typu S potrzebuje odpowiedniej rezerwy terenu a tam aż tak dużej rezerwy nie ma. Nawet jeśli na Wolinie trzeba będzie wyburzyć więcej domów, to i tak tamten wariant wydaje się być dużo lepszy i mniej szkodliwy dla mieszkańców niż Twój. Zostałby zapewne szybko oprotestowany, gdyż zwykłym ludziom cenniejszy jest święty spokój niż ekspresówka za oknem (i co za tym idzie hałas i utrudnienia).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
krzysztov
Forumowy Weteran
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko/Rzeszów
|
Wysłany: Czw 7:51, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Trasa Białystok-Rzeszów zagrożona
KE chce, by budowa drogi ekspresowej S19 była finansowana z funduszy unijnych przeznaczonych na rozwój Polski Wschodniej. To może oznaczać, że trasa nie powstanie.
Komisja Europejska ma zastrzeżenie do dwóch polskich programów operacyjnych: Infrastruktura i środowisko oraz Rozwój Polski Wschodniej. Dotyczą one przeznaczenia funduszy unijnych na budowę drogi ekspresowej S19, która ma połączyć Białystok z Rzeszowem i stanowić jednocześnie trasę o znaczeniu międzynarodowym, łączącą państwa bałtyckie z południem Europy.
Polski rząd zaplanował, że droga zostanie zbudowana w ramach programu Infrastruktura i środowisko. Na ten cel przeznaczył ponad 2 mld euro. Cała trasa ma zostać ukończona do 2015 roku. Jej budową miałaby się zająć jedna ze specjalnych spółek drogowych, które zamierza powoływać resort transportu.
Tak wyglądają plany, ale KE ma inny pomysł na realizację tej inwestycji. W ostatnich dniach odbywały się pierwsze rundy negocjacyjne obu programów i urzędnicy z Brukseli zaproponowali podczas nich, by projekt został przesunięty do programu Rozwój Polski Wschodniej. Problem jednak tkwi w tym, że jest w nim za mało pieniędzy, by sfinansować tak olbrzymie przedsięwzięcie. Na inwestycje drogowe przeznaczono w nim prawie 700 mln euro (ok. 2,7 mld zł), wraz z środkami krajowym jest to ponad 810 mln euro.
- Przesunięcie projektu spowoduje, że zamiast całości powstaną tylko krótkie odcinki trasy przy dużych miastach, takich jak Lublin czy Rzeszów. Jeśli tak się stanie, to na pewno ta trasa nie będzie miał większego znaczenie regionalnego ani międzynarodowego i jej budowa traci sens - mówi GP osoba zbliżona do negocjacji.
Pieniądze na budowę drogi S19 miałyby zostać zabrane z innych inwestycji infrastrukturalnych, realizowanych w ramach programu dla Polski Wschodniej. KE od dłuższego czasy nieformalnie zgłasza zastrzeżenie do pomysłu sfinansowania tych projektów z funduszy unijnych. Chodzi m.in. o budowę drogi łączącej Kielce z Rzeszowem wraz z nowym mostem na Wiśle czy obwodnice dla największych miast Polski Wschodniej.
Przesunięcie budowy S19 będzie oznaczać, że te trasy nie powstaną. Ponieważ mają znaczenie ponadregionalne (łączą ze sobą co najmniej dwa województwa) nie będą mogły zostać sfinansowane ze środków unijnych, które trafią do samorządów.
Eurourzędnicy domagają się też przeznaczenia większych pieniędzy na tzw. Rail Baltica, czyli modernizację linii kolejowej łączącej Warszawę z państwami bałtyckimi. Polska nie uznaje tej inwestycji za priorytetową i w latach 2007-2013 ma zamiar wyremontować tylko odcinek torów między Warszawą a Tłuszczem.
Mariusz Gawrychowski
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wojo
Moderator
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:19, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Jak ten powyzszy artykul sie ma do tego:
Sprostowanie do piątkowej publikacji gazety "Nowiny"
W związku z nieprawdziwymi i nieścisłymi informacjami podanymi przez gazetę „Nowiny” w artykule „Rząd zabiera Podkarpaciu drogę ekspresową” (Nowiny, 11 maja 2007 r.), Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje:
1. Nieprawdą jest, że „szefowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wycofują się z budowy drogi ekspresowej S-19”. Droga S-19 jest jednym z podstawowych priorytetów GDDKiA i nigdy nie była rozważana decyzja o wstrzymaniu jej przygotowań i budowy.
2. Nieprawdą jest, że w związku z przygotowaniami do Euro 2012 GDDKiA chce zaproponować wycofanie się z realizacji trasy S-19 i przesunięcie zarezerwowanych środków na inne inwestycji drogowe.
Za: [link widoczny dla zalogowanych] (GDDKiA)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rupft
Forumowy Weteran
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko
|
Wysłany: Czw 9:43, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Te artykuły nie są sprzeczna ze sobą. Między chęciami a możliwościami istnieje jednak duża różnica. Jak GDDKiA powie że ma środki i przystępuje do budowy to droga powstanie. W Nowinach są tylko deklaracje o chęci budowy takiej drogi. Droga ta jest w planach i jeśli nie będzie środków na jaj powstanie to jeszcze długo w planach zostanie. Ja myślę że nasi politycy nie pozwolą sobie na to aby ogłosić że wycofują się z tego projektu. Czymś to nasze społeczeństwo muszą sobie kupować. Na ścianie wschodniej mieszka żelazny elektorat PiS. Aby go nie stracić wystarczy coś mu obiecać. Na przykład drogę której nie będzie. Trzeba to tylko zrobić tak aby ludzie uwierzyli że jednak powstanie choć troszkę później. ,,Ciemnota to kupi", jak mawiał jeden z polityków.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aniol
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:37, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Wyczytałem własnie na stronach gddika, ze w tym roku zostanie wyremontowany 8 kilometrowy odcinek DK nr 19 pomiędzy Zdziarami a Zarzeczem...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oral_b
Złoty Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nisko/Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:23, 23 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
S-19 priorytetowa; Sprostowanie Komisji Europejskiej
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że otrzymała sprostowanie Komisji Europejskiej odnośnie artykułu opublikowanego w gazecie „Nowiny” zawierającego nieprawdziwe informacje, jakoby GDDKiA miała zamiar wycofać się z budowy drogi ekspresowej S-19. Poniżej prezentujemy sprostowanie KE.
"Komisja Europejska pragnie sprostować informacje zawarte w artykule „Rząd zabiera Podkarpaciu drogę ekspresową”, autorstwa red. Aliny Bosak i red. Macieja Chłodnickiego, opublikowanym przez „Nowiny” w nr 91, 11-13 maja 2007. Artykuł zawiera nieprawdziwe lub wyrwane z kontekstu cytaty z prezentacji urzędnika Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej Komisji Europejskiej dla grupy dziennikarzy polskich w dniu 8 maja br.
Komisja pragnie podkreślić, ze S 19 jest ważną inwestycją drogową i rząd polski zwrócił się o jej dofinansowanie ze środków UE w projektach programów operacyjnych przedłożonych Komisji Europejskiej. Komisja uznaje strategiczne znaczenie tej inwestycji, w szczególności dla rozwoju Polski wschodniej.
Komisja Europejska opowiada się za dofinansowaniem drogi ekspresowej S-19 ze środków UE w okresie programowania 2007-2013, jeżeli tylko zostaną spełnione warunki techniczne i prawne umożliwiające realizację projektu w tym okresie.
Ostateczny kształt programów operacyjnych uzależniony będzie od wyniku niedawno rozpoczętych negocjacji między władzami polskimi i Komisją Europejską.
Nawiązując do cytowanej w artykule rzekomej wypowiedzi urzędnika Komisji Europejskiej na temat wycofania tego projektu przez GDDKiA, pragniemy podkreślić, ze taka wypowiedź nie miała miejsca."
Źródło:www.gddkia.gov.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|